Η έρευνα έγινε μέσω ηλεκτρονικής φόρμας με ανώνυμες απαντήσεις, από 7 έως 31 Ιανουαρίου και απάντησαν συνολικά 112 επιχειρήσεις. Από τις απαντήσεις των καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα τα οποία αντικατοπτρίζουν την εικόνα της αγοράς για τον Δεκέμβριο αλλά και για την περίοδο των εορτών στην πόλη μας.
Στο ερώτημα για το πως παρουσιάστηκε ο κύκλος εργασιών των καταστημάτων για τον μήνα Δεκέμβριο του 2023 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022 το 24,4% (31,91% το 2022) των ερωτηθέντων υποστήριξε ότι είδε αύξηση του κύκλου εργασιών του, ενώ το 21,95% (19,15% το 2022) είδε μείωση. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων 53,65% (48,94% το 2022) υποστηρίζει ότι ο κύκλος εργασιών του παρέμεινε περίπου ίδιος για τον Δεκέμβριο του 2022 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021.
Στο δεύτερο ερώτημα για το πως οι συνάδελφοι αποτίμησαν την κίνηση στο κατάστημά τους για το μήνα Δεκέμβριο του 2023 το 24,39% (36,17% το 2022) είδε αύξηση κίνησης. Αντίθετα το 26,82% (25,53% το 2022) των ερωτηθέντων παρατήρησε μείωση στην επισκεψιμότητα εντός του καταστήματος του, ενώ τέλος το 48,78% (38,30% το 2022) υποστηρίζει ότι η κίνηση στα καταστήματα ήταν ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Στο ερώτημα για πως θεωρούν οι επαγγελματίες ότι ήταν η επισκεψιμότητα στην πόλη της Καλαμάτας από κατοίκους άλλων πόλεων την περίοδο των Χριστουγέννων το 24,39% (40,43% το 2022) υποστηρίζει ότι ήταν αυξημένη σε σχέση με 26,82% ( 27,66% το 2022) που είδε μειωμένη κίνηση επισκεπτών από άλλες πόλεις. Τέλος το 48,78% ( 31,91% το 2022) υποστηρίζει ότι δεν υπήρξε μεταβολή στην επισκεψιμότητα της πόλης της Καλαμάτας.
Τέλος στο ερώτημα για το κατά πόσο συνέβαλε η προωθητική καμπάνια του Δήμου Καλαμάτας και οι εκδηλώσεις που πραγματοποίησε κατά τη γιορτινή περίοδο στην αύξηση της κατανάλωσης και της επισκεψιμότητας στην πόλη μας, το 39,02% (53,19% το 2022) υποστηρίζει ότι δεν έπαιξε κανέναν ρόλο. Ενώ μόλις το 19,51% (17,02% το 2022) υποστηρίζει συνέβαλε αρκετά και τέλος το 41,46% (29,79% το 2022) των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι συνέβαλε ελάχιστα.
Στο ερώτημα πως βλέπουν οι επαγγελματίες την αγοραστική κίνηση για τους επόμενους μήνες, μόλις το 9,75% βλέπει αύξηση λόγω Εκπτώσεων, ενώ το 39,02% μείωση λόγω ακρίβειας. Το 29,26% θεωρεί ότι θα είναι μειωμένη λόγω εποχής και τέλος το 21,95 ότι δεν θα υπάρξει σημαντική μεταβολή.
Στο ερώτημα κατά πόσο οι συνάδελφοι έχουν ενημερωθεί σχετικά με το σημαντικό έργο αντιπλημμυρικής θωράκισης και προστασίας που θα υλοποιηθεί στην πόλη μας καθώς και για τις αλλαγές και τις ανακατατάξεις που αυτό θα επιφέρει, το 51,21% απάντησε ότι δεν έχει καμία ενημέρωση, το 9,75% ότι έχει ενημερωθεί πλήρως και το 39,02% ότι έχει ακούσει κάποια πράγματα σχετικά με το έργο.
Στο ερώτημα αν έχετε προβεί στις απαραίτητες ενέργειες σχετικά με την διαβίβαση των παραστατικών πώλησης της επιχείρησης στο mydata και τη σύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το 12,19% απάντησε ότι δεν έχει κάνει ακόμα καμία ενέργεια, το 36,58% ότι είναι πλήρως προετοιμασμένο και το 51,21% ότι έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες.
Στο επόμενο ερώτημα για το ποια είναι η άποψή των επαγγελματιών σχετικά με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο στον κλάδο του εμπορίου το 58,53% θεωρεί ότι το νομοσχέδιο είναι αναχρονιστικό οριζόντιο και έχει στόχο τους πολύ μικρούς επιχειρηματίες. Το 26,82% απάντησε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά θέλει τροποποιήσεις ενώ το 2,43% θεωρεί ότι είναι δίκαιο και θα βοηθήσει στην πάταξη της φοροδιαφυγής. Τέλος το 12,19% απάντησε ότι δεν έχει καμία ενημέρωση άρα δεν μπορεί να το κρίνει.
Στο τελευταίο ερώτημα για το πώς κρίνουν τις ενέργειες και τις εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν από τον εμπορικό σύλλογο Καλαμάτας (όπως Διαγωνισμός βιτρίνας, app κλήρωσης αποδείξεων, επισκέψεις Αγ Βασίλη κτλ) το 56,09% θεωρεί ότι Συνέβαλαν στη δημιουργία γιορτινού κλίματος αλλά δεν μεταφράστηκε σε κατανάλωση, το 24,39% απάντησε ότι συνέβαλε στην αύξηση επισκεψιμότητας στην αγορά και στην αύξηση της κατανάλωσης ενώ το 19,51% θεωρεί ότι Δεν συνέβαλαν ούτε στην δημιουργία γιορτινού κλίματος ούτε στην αύξηση της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τις απαντήσεις βλέπουμε ότι χρόνο με το χρόνο, το αγοραστικό διαθέσιμο των καταναλωτών μειώνεται αισθητά λόγω του πληθωρισμού, του ενεργειακού κόστους και άλλων ανελαστικών υποχρεώσεων των νοικοκυριών, με αποτέλεσμα την μείωση των τζίρων αλλά και της επισκεψιμότητας στα τοπικά καταστήματα. Είναι πλέον περισσότερο από ποτέ αναγκαία η στήριξη των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων της πόλης μας από το καταναλωτικό κοινό για να μην εκλείψουν με ότι αυτό θα συνεπάγεται για την πόλη μας.
Σχετικά με τις απαντήσεις στο τελευταίο ερώτημα θεωρούμε ότι ο εμπορικός κόσμος της Καλαμάτας αντιλαμβάνεται ότι οι δράσεις του Εμπορικού Συλλόγου βρίσκονται στην σωστή κατεύθυνση για την τόνωση της αγοραστικής κίνησης αν και θα χρειαστούν σίγουρα βελτιώσεις ώστε να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Εμείς από την πλευρά μας είμαστε ανοιχτοί σε προτάσεις από τα μέλη μας ώστε να βοηθήσουμε όσο μπορούμε την τόνωση της αγοράς αλλά και την προβολή της πόλης μας.